Η μέθοδος Teacch εστιάζει στο άτομο με αυτισμό και στη δημιουργία εκπαιδευτικού προγράμματος ανάλογα με τις δεξιότητες, τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες του. Προτεραιότητα του προγράμματος είναι η ‘έμφαση στο άτομο’, η κατανόηση της ιδιαίτερης φύσης του αυτισμού, η εφαρμογή κατάλληλων προσαρμογών και η εκτεταμένη στρατηγική παρέμβασης, η οποία στηρίζεται στις υπάρχουσες δεξιότητες και στα ενδιαφέροντα του ατόμου (Schopler, 1997).
Τα βασικά στοιχεία της δομημένης διδασκαλίας Teacch είναι:
- Η δόμηση του φυσικού περιβάλλοντος
- Το ατομικό ημερήσιο πρόγραμμα
- Το σύστημα εργασίας
- Η εξατομίκευση του εκπαιδευτικού προγράμματος-
- Η οπτική παρουσίαση των πληροφοριών
Στο κέντρο μας υπάρχει ειδικά διαμορφωμένος και εξειδικευμένος χώρος θεραπείας και εκπαίδευσης παιδιών με αυτισμό και διαταραχές επικοινωνίας βάσει των αρχών του TEACCH.
Η οργάνωση του περιβάλλοντος σκοπό έχει να προωθήσει την κατανόηση του παιδιού και να μειώσει τα προβλήματα συμπεριφοράς, τα οποία είναι αποτέλεσμα της ελλιπούς κατανόησης. Η φυσική δόμηση δίνει νόημα στο περιβάλλον και στο συγκεκριμένο χώρο. Είναι ο πιο ξεκάθαρος τρόπος για να αρχίσει το παιδί να κατανοεί και να μαθαίνει.
Συγκεκριμένα :
- Θέτει σαφή φυσικά και οπτικά όρια
- Μειώνει τις Οπτικές και Ακουστικές Διασπάσεις
- Διευκρινίζει τις Περιοχές του Χώρου Εργασίας
- Εξατομικεύει